16.7.2013

Learning is Fun

Vaikka päivän aikana onkin ollut paljon turhautumista: 6-vuotiaan teini-ikäisen kanssa taistelua, 3-vuotiaan ison pojan karjunnan kuuntelua ja 1,5-vuotiaan leidin oman tahdon kanssa kamppailua, on päivä ollut myös täynnä oppimisen iloa ja hauskoja juttuja.

Humhum oppi ajamaan pyörällä. Tosta noin vaan. Viime kesänä se oli no, no-juttu. Pyörä otettiin esille ehkä pari kertaa ja sitten siitä ei saanut puhuakaan. Kokeiltiin jo kerran tänä kesänä, mutta huonolta näytti. Luulin, että tästä kesästä tulee samanlainen kuin viime kesästä. Mutta tänään koettiin läpimurto.

Kun innoissani kehuin Humhumia halusi Bobbekin ylistystä ja totesi: mä oon iso poika. Osaan ajaa pyörällä (potkulaudalla). Kato äiti kato! Ei tarvii enää vaippaakaan kun osaa käydä pöntöllä! Taitaa olla pian siis toinen vaippakausi ohi. Muutamia öitä on mennyt jo hienosti ilman vaippaa. Bobbe on muutenkin oikea hauskuttaja. Pelattiin Amerikan matkan automatkoilla "arvauspeliä". Joku ajatteli jotain henkilöä ja muiden piti arvata kuka se on. Bobbe halusi pelata sitä täälläkin. Hänen kysymykset kuuluivat näin: onko se mies. Minä: ei. Onko se nainen. Minä: on. Onko sillä aivot? Minä: on. Onko sillä pimppi? Minä: on. Onko se mummi. Minä: on. En voinut olla nauramatta 3-vuotiaan logiikalle vaikka olen yrittänyt viestittää, että vessajutut ja yksityiset ruumiinosat eivät ole hyviä keskustelunaiheita. Niistä meillä ollaan juuri nyt hyvin kiinnostuneita mikä on aika raivostuttavaa.

Coco oppii pikkuhiljaa verbaalista viestintää. Sanarepertuaariin kuuluvat äiti, kakka, kuumaa (huutaa uuumaaa jos ruoka on kuumaa tai pestään käsiä tai peppua ja vesi on liian kuumaa), karkki (olen ihan varma, että kuulin tämän :) siinä ne taisi olla. Kerron kun niitä tulee taas lisää.

Mä testailin uusia Leviksiä tänään pihalla. Ne on mallia Midrise Demi Curve.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti