1.2.2015

Tiilitaloja tsiigaamassa












Hieman taas talojuttuja. Tuossa alussa on minun luomia mood boardeja. Ne ovat kyllä lähinnä enemmän sisustusta ajatellen. Leikkelin viime vuoden sisustuslehdistä kohokohtia, joista olin tykännyt ja pistin niitä yhteen. Olen huomannut, että tykkään melko klassisista ja ehkä ns. "tylsistäkin" ratkaisuista, kuten mieheni niitä nimittäisi. Mutta jotain leikkisyyttä ja trendikkyyttä pitää olla siinä mukana.

Saatiin meidän arkkitehdiltä vinkki käydä katsomassa muutamaa taloa ja kommentoida mitä mieltä olimme niistä. Eilen siis lähdimme talonkatsastusretkelle. Tosin keli oli niin harmaa ja räntäsateisen loskamärkä, että mikä tahansa näyttää siinä säässä vähän ankealta. Vaikka hienojahan nämä olivat. Modernit tiilitalot, mustalla tiilellä. Mua jotenkin ihastuttaa ajatus tiilitalosta. Siinä on sitä 70-luvun nostalgiaa, josta niin kovasti tykkään. Jäin kuitenkin miettimään tuota tiilen väriä, kun se oli kuitenkin jotenkin ehkä valju. Ei ihan musta kuitenkaan, vähän harmahtava ja jotenkin näytti tumman ruskealtakin. Vaatii vähän pohdintaa. Mutta olen ehkä vähän ihastunut.

Noiden talojen naapurissa oli valkoinen kivitalo. Ei sekään hassumpi. Itseasiassa ihana. Se oli ihanan selkeä laatikko, mutta samalla tapaa jotenkin futuristinen. Se oli paritalo. Olisin voinut pitää sen ihan itselläni sellaisenaan, enkä jakaa muiden kanssa. Mieheni ihastui keskellä olevaan autotalliin.

Samalla reissulla käytiin ihanan ystäväperheen luona ja herkuteltiin.

Oli onnistunut päivä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti