16.6.2015

Viikkoni on alkanut...

Viikkoni on alkanut ihan mukavasti. Välillä tuntuu, että elämä on.  Sitä itseään. Vaikka kaikki on hyvin, silti pitää olla ärsyttävää. Lapset ovat olleet ylikierroksilla. Toistensa kurkussa. Tänään meillä on esimerkiksi lällätelty: "kun lampaat kakkii"-rällätystä (älkää kysykö mistä moinen sanonta on tullut). Joka toimii hienosti ärsykkeenä. Siihen toinen vastaa idiootti-huudolla. Ai, että silloin hermoja koetellaan. Ja mikä siinä on, että tämä rumba alkaa aina juuri kun olen nukuttamassa vauvaa. Ai näitä elämän kohokohtia. Ehkä muutaman vuoden kuluttua naureskelen, että MUTTA olihan se hauskaa. Miksi siitä pitää niin suuttua. Mutta siinä vaiheessa, kun lähdetään juoksemaan rumbaa takapihan terassilta etuovelle lampaat kakkia rällätellen ja vielä pimpotetaan ovikelloa, naureskellaan ja kiljutaan ja viereisessä huoneessa olen juuri saanut vauvan nukahtamaan, ei ole helppoa olla huumorintajuinen. Eipä nukkunut kauaa. Hyviä puolia on se, että vauva oli varmaan valmista kauraa nukkumaan illalla ja homma oli isille helpompi. Ja minä pääsin onneksi tuulettamaan aivojani.

Eilen järjestelin vähän terassin kasvillisuutta. Mietin kynsien lakkaamista, mutta jätin sen haaveeksi, kun sopivaa rakoa sille ei löytynyt. Illalla Bobbella oli ensimmäinen tämän kauden harkkamatsi. Bobbe teki kaksi maalia. Jee. Hyvin tsempattu. Me tytöt oltiin kentän laidalla hiekkakakkukamat mukana. Rikin pelin jälkeen mun jalkapallotreenit alkoivat. 

Niin kerroinko teille, että aloin pelaamaan jalkapalloa. Tai oikeastaan ihan liikunnan vuoksi päätin muiden mammojen innostamana raahautua tutustumaan lajiin. Alku oli pelottavaa. En ole koskaan pelannut, muutamaa satunnaista kertaa lukuunottamatta, mutta olipas mukavaa. Ja hei, se tunne, kun neljän synnytyksen jälkeen tajuaa, että hei mä jaksan juosta. Mä pystyn spurttaamaan. Ja ehkä vähän hallitsemaan palloakin. Sama kilpailuvietti syttyy, kuin aikoinaan salibandya pelatessa.

Tänään hankin haaveilemani huulipunat. MACin Sushi Kiss, satin (joka näkyy kuvissa, oranssi ihana kesäsävy) ja MACin Mehr, matta. Tosesin myös, että en voi käyttää nestemäistä rajauskynää, ellei se ole vedenpitävä. Mun silmät vuotaa ja suttaa meikin heti kokonaan. Oon nyt yrittänyt useamman kerran, mutta joka kerta tulen kotiin suttusilmillä. Tylsää. Onks jollain vinkkejä/neuvoja tähän.

Pian on juhannus. Missä kesä ja rantakelit?










Ei kommentteja:

Lähetä kommentti