2.2.2016

Girls trip to Tallinn

Taakse jääneessä tammikuussa teimme tyttöjen retken Tallinnaan. Varoitan jo nyt etukäteen, että kuvat, joita kohta tulette näkemään ovat täynnä häpeilemättömiä selfieitä. Tuntui, että reissulla oli aikaa kuvata ympäristöä sekä meikata ja ottaa kuvia itsestään. Molemmat ovat mulle hyvin mieluisia harrastuksia ja niiden parissa oli kiva hassutella ja rentoutua. Reissu oli juuri mitä tarvitsin. Sekoitus kevyttä hömppää, spata, hyvää ruokaa ja ystäviä.

Kuvien ottaminen alkoi jo laivasatamassa. Koittakaa kestää :)

Day 1

Laivamatka hurahti nopeasti laivan kannella upeita talvisia maisemia ihaillessa, kuulumisia vaihtaessa, tax freessa ja eväitä mutustaessa. Kun pääsimme Tallinnaan kävimme kirjautumassa hotelliimme ja lähdimme Nail Spahan mani- ja pedikyyriin. Kynsien laiton jälkeen kiertelimme hieman kaupungilla, mutta illan odotetuin hetki oli ruokailu Van Krahli Aed - ravintolassa. Ruoka oli edullista verrattuna Suomen fine diningiin ja erittäin maistuvaa. Suosittelen. Illan päätteeksi suuntasimme hotellille, puimme uikkarit päälle ja painuimme kylpäläosastolle lillumaan. Ilta jatkui jutellen, uutta etananaamiota kokeillen ja hassutellen.

Day 2

Olin varannut meille puolille päiville ajan hierontaan. Halusin kokeilla jotain uutta ja olin lukenut hierontakoulusta ja kokeilunhaluisena päätimme olla hieman uhkarohkeita. Massaaz Tallinnas sijaitsi jonkun matkan päässä keskustassa. Sinne pääsee kuitenkin helposti busseilla 1 ja 6. Hierojaksi on mahdollista valita joko ihan aloitteleva oppilas, vähän kokeneempia oppilaita, valmistuneita hierojia tai hierontaopettajia. Hinta vaihtelee sen mukaan kenet valitsee. Meillä oli edistyneempi oppilas ja tunnin hieronta maksoi 15 euroa. Paras hieronta pitkään aikaan. Varsinkin tuolla rahalla. Suosittelen siis suuresti.

Hieronnan jälkeen tapasimme loppuosan porukasta, jotka olivat lähteneet Suomesta aamulautalla. Menimme yhdessä syömään. Kävimme ravintola Chedissä. Tämä ravintola on jo pitkään ollut suosikkini, mutta enää en voi sitä suositella. Tähän asti olen sietänyt huonoa palvelua, koska ruoka on ollut niin hyvää. Tällä kertaa palvelu oli taas luokatonta ja hintoja oli nostettu reilusti.

Ruoan jälkeen kaikki vähän jakautuivat omille teilleen. Minä jäin yksin kiertelemään Virukeskusta. Kiertelyn jälkeen tapasin tytöt hotellimme kylpyläosastolla. Iltaa jatkettiin sohvarykelmillä istuen ja jutellen.

Day 3

Tämä oli meidän viimeinen päivämme. Julianalta opimme, että lähes joka kaupungissa järjestetään ulkomalaisille free tour eli ilmainen kaupunkiin tutustuminen, josta saa kuitenkin jättää "tippiä" oman tunnon mukaan oppaalle. Kierros alkoi klo 12 ja sen oli määrä kestäää kaksi tuntia. Ulkona oli kuitenkin pakkasta lähes 20 astetta, joten kestimme vain reilun tunnin oppaan matkassa. Hän oli kuitenkin erittäin puhelias ja hauska. Puhui ehkä vähän liikaakin ottaen huomioon, kuinka kylmä oli. Olimme koko ajan ulkona, emmekä poikenneet nähtävyyksiin sisälle. Kierroksen päätteeksi kävimme syömässä Pegasus-ravintolassa. Ihana kokemus! Ihana ravintola: ravintola Pegasus. Ja ihanaa oli päästä lämpöön sulattelemaan raajoja :)

Ruokailun jälkeen oli hetki aikaa käydä ostamassa tuliaiset ja eväitä paluumatkalle. Sitten alkoikin paluumatka hotellin kautta lautalle. Illalla oltiin kotona Suomenna puoli yhdeksän maissa.

Olihan meillä. Oikein mukavaa!